Potencjał, jaki niosą ze sobą taśmy z nadrukiem, jest trudny do przecenienia. Mnogość wynikających z ich stosowania korzyści dostrzegają przedsiębiorcy działający w wielu branżach. Zazwyczaj jednak są to przedstawiciele wielkich przedsiębiorstw, którzy zjedli już zęby na prowadzeniu biznesu i doskonale wiedzą, jakie narzędzia w obszarze reklamy i marketingu działają, a jakie nie. Tymczasem taśmy z nadrukiem są produktem stosunkowo niedrogim, a przez to dostępnym nawet dla małych firm. Można zatem rzec, że jest to wydatek, który się opłaca. Czas zatem, by ich potencjał wykorzystali również drobni przedsiębiorcy.
Taśma z nadrukiem – fenomenalny produkt, który pomaga zaistnieć w świadomości klientów
Taśmy z nadrukiem znajdują zastosowanie w wielu branżach. Najczęściej jednak wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa, które wysyłają swoje towary do klientów. Nie chodzi tu wyłącznie o domy wysyłkowe czy branżę e-commerce (choć rzeczywiście tutaj ich wykorzystanie jest chyba największe), ale również firmy działające w sektorze B2B i dostarczające swoje produkty do innych, niekiedy odległe położonych zakładów produkcyjnych. Jako przykład tych ostatnich można podać branżę automotive i dostarczanie podzespołów do przedsiębiorcy, który zajmuje się ich kompleksowym składaniem w funkcjonalny pojazd.
Budowanie tożsamości firmy
Zaistnienie marki w świadomości klientów nie jest łatwe, zwłaszcza jeśli przedsiębiorstwo działa w obszarze, gdzie obecnych jest wielu konkurentów. Przykładem takiej trudnej branży jest właśnie e-commerce. Warto o tym pamiętać, planując działania marketingowe i dobierając właściwe narzędzia i techniki wykorzystywane w reklamie.
Z drugiej strony budowanie świadomości marki wśród klientów jest konieczne, jeśli przedsiębiorcy zależy na stworzeniu dobrego wizerunku firmy i pozyskaniu szerokiego grona klientów stałych i powracających. O tym, że warto podejmować takie działania może świadczyć fakt, że wartość przychodów pochodzących ze sprzedaży produktów tym klientom stanowi znaczną część całkowitych przychodów przedsiębiorców, którzy kładą duży nacisk na dobry wizerunek firmy i budowanie trwałej i opartej na przywiązaniu emocjonalnym więzi klientów do marki.
Pośród wielu narzędzi umożliwiających budowanie tożsamości firmy wymienić należy między innymi taśmy pakowe z nadrukiem. Umieszczony na nich przekaz ma najczęściej charakter reklamy, ale może być traktowany również jako nośnik informacji. Logo, adres strony www, nazwa firmy lub inny naniesiony na taśmę przekaz pozwali utrwalić w pamięci klienta wiedzę na temat konkretnego przedsiębiorcy i być może przyczyni się w ten sposób do poszerzenia grona jego stałych klientów.
Efektywna reklama
Taśmy z nadrukiem są doskonałym nośnikiem reklamowym. Ich fenomen polega na tym, że są stosunkowo niedrogie, ale wbrew pozorom, mogą ze swoim przekazem docierać do szerokiego grona odbiorców. Szczególnie dobrze jest to widoczne w przypadku sklepów internetowych i domów wysyłkowych.
Produkty wysyłane od przedsiębiorcy do konsumenta przechodzą po drodze przez wiele rąk. Są magazynowane, sortowane i transportowane do odbiorcy końcowego. W międzyczasie zabezpieczająca paczkę taśma z nadrukiem będzie więc widoczna dla kuriera i wielu innych osób biorących pośrednio udział w doręczeniu przesyłki. Dzięki temu treść nadruku – hasło reklamowe, slogan, adres strony www lub logo – dociera do wielu potencjalnych klientów.
Estetyka
Warto pamiętać także o tym, że taśmy z nadrukiem poprawiają estetykę przesyłki. Ładnie zapakowany towar wywrze na adresacie zdecydowanie lepsze wrażenie niż paczka oklejona zwykłą taśmą pakową. Takie efektowne opakowanie to również świadectwo profesjonalizmu sprzedawcy. Jeśli natomiast na taśmie umieszczone zostało ostrzeżenie o tym, że w środku znajduje się kruchy lub ulegający łatwemu uszkodzeniu towar, będzie to dowód na to, że przedsiębiorca troszczy się, aby produkt dotarł do zamawiającego w niepogorszonym stanie. Taśmy o charakterze ostrzegawczym opatrzone są zwykle napisem: „Uwaga Szkło”, „Ostrożnie”, „Nie rzucać” itd.
Bezpieczeństwo
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o podstawowej funkcjonalności taśmy z nadrukiem. Bezpieczeństwo przesyłek to kluczowa sprawa dla każdego przedsiębiorstwa, które na szeroką skalę zajmuje się wysyłaniem swoim towarów do konsumentów lub kontrahentów biznesowych. Straty, które poniosłaby firma w związku z nieefektywnym zabezpieczaniem przesyłek, byłyby niewspółmierne do kosztów, które wynikają z zaopatrzenia pracowników firmy w solidne i trwałe taśmy.
Dobór właściwej taśmy ze względu na rodzaj kleju oraz nośnika taśmy będzie gwarantował możliwość odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki. Obecnie na rynku powszechnie stosowane są taśmy produkowane na dwóch rodzajach nośnika (polipropylenowym oraz PVC), na które nanoszony jest jeden z trzech rodzajów klejów (solvent, hot melt lub klej akrylowy). W wyborze dostosowanego do konkretnych potrzeb nośnika oraz kleju może pomóc producent taśm klejących.
Artykuł powstał przy współpracy z producentem opakowań https://opakowania24.eu/tasmy-z-wlasnym-nadrukiem.html.